Vincenzo Nibali będzie bronił tytułu w 100. edycji Giro d’Italia wyposażony stosownie do tego zadania. Specjalne uzbrojenie zapewniła mu Merida. Jest nim model Scultura z ramą pokrytą płatami złota, na których znajdują się nazwiska wszystkich dotychczasowych zwycięzców wyścigu.

Wyjątkowy rower będzie wspierał Vincenzo Nibalego na trasie tegorocznego Giro d’Italia. Merida zaprezentowała model Scultura stworzony specjalnie z myślą o obronie tytułu w 100. edycji wyścigu. Jeśli „Rekin z Mesyny” dokona tej sztuki, będzie jednym z zaledwie ośmiu kolarzy, którzy trzy razy wygrali Giro. Lider Bahrain-Merida zwyciężył w „Corsa Rosa” w 2013 i 2016 r. Wszystkich dotychczasowych triumfatorów wyścigu upamiętnia jego nowy rower. Ich nazwiska znajdują się na płatach złota, które zdobią ramę specjalnego modelu Nibalego. Zostały one nałożone na wierzchnią warstwę karbonu, a następnie zabezpieczone lakierem bezbarwnym. Hołdem dla bogatej historii Giro jest także napis „Centenario” („Stulecie”) na ramie, a cały projekt nawiązuje wyglądem do trofeum przyznawanego zwycięzcy Giro d’Italia. Specjalna broń przysługuje tylko Vincenzo Nibalemu, zaprezentowana Scultura nie będzie przeznaczona do sprzedaży, a jego koledzy wystartują w Giro na klasycznej wersji roweru. Lider Bahrain-Merida od początku sezonu najczęściej ściga się właśnie na modelu Scultura. – Rowery Merida od początku przypadły mi do gustu i od razu poczułem się bardzo komfortowo na Sculturze. Jest sztywna, lekka i stabilna, bardzo dobrze się ją prowadzi – przyznaje lider Bahrain-Merida, który wygrał na tym rowerze Tour of Croatia, próbę generalną przed Giro.


Nowa wersja Scultury miała swoją premierę przed Giro d’Italia 2015. – To najbardziej zrównoważony rower szosowy w naszym portfolio. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jego niskiej wagi, sztywności, komfortu i aerodynamiki – mówi Juergen Falke, dyrektor produktów Meridy i szef jej działu badawczo-rozwojowego. – Oddźwięk ze strony zawodowców jest znakomity. Cieszą się nie tylko z niskiej wagi Scultury, ale także z agresywnego prowadzenia i zwinności roweru – dodaje Patrick Laprell, product manager Meridy. Rower zasłynął także dzięki swojej 4,5-kg wersji Scultura Superlite LTD. To najlżejszy seryjnie produkowany rower świata. W osiągnięciu ultraniskiej wagi pomógł nowy sposób produkcji karbonowych ram Meridy z użyciem specjalnych form. Tworzenie 680-g ramy zajmuje do 14 godzin i wymaga ręcznego nakładania każdego z 400 karbonowych elementów. Ścianki jej rur mają miejscami zaledwie 0,4 mm grubości. Mimo takich wartości rama rekordowego modelu osiąga świetne parametry sztywności i jest w pełni bezpieczna, co potwierdzają odpowiednie testy i certyfikaty. Oprócz cięższej, bo dostosowanej do wymogów UCI, wersji Scultury grupa Bahrain-Merida będzie miała na Giro do dyspozycji także dwa inne modele Meridy: Reacto, czyli aerodynamiczny rower głównie na płaskie etapy, oraz Warp TT do jazdy na czas. To jednak złota Scultura pozostanie najważniejszą bronią Nibalego w walce o obronę tytułu. 100. edycja Giro d’Italia rozpocznie się 5. maja na Sardynii i zakończy 28. maja w Mediolanie. Podczas 21 etapów kolarze będą mieli do pokonania 3572 km.

Dodano: 2017-05-08

Autor: Źródło: Merida Polska

Tagi: Merida

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później